להרוויח כסף מהדירה

הרשמו חינם ל-Airbnb וקבלו 140 שקלים חדשים!

נראה כי יותר ויותר גולשים מתעניינים במונח תוכנית שותפים ואינם יודעים מהי משמעות המושג, בדף זה תקבלו הסבר כללי על המושג וכיצד בא לידי ביטוי באינטרנט הישראלי. 

תוכנית שותפים בפשטות
כנראה שהדרך הפשוטה ביותר להסביר את המנוח תוכנית שותפים (Affiliates) היא לומר שבשיטה עסקית זו בעל האתר או הבלוג מקבלים תגמול כספי עבור קידום מוצר, שירות או אתר אחר. ישנן 3 דרכים עיקריות לקבלת תגמול עבור פרסום תוכנית שותפים באתר או הבלוג שלכם: תשלום עבור הקלקות (CPC), הפניות (CPL) או מכירות (CPA).

מפרסמים מעדיפים לרוב להשתמש במודל העסקי של תוכנית שותפים כי הם משלמים עבור פעולה שהם בוחרים לשלם עליה, לדוגמה: כאשר מפרסם של אתר מסחר מרוויח מהרשמות לשירות שלו, הסיכויים גדולים שמפרסם זה יבחר לשלם עבור מכירות (הרשמות במקרה זה) לשירות שלו ובצורה זו למנוע זיופים ותשלומים מיותרים. קמפיינים רבים בתוכניות שותפים יכולים לבטל תשלומים על הפניות שלא בוצעו בצורה הוגנת: חוסר התעניינות של הלקוח שהשאיר פרטים - מניעת זיופים. 

למי זה מתאים ואיך בוחרים?
המודול העסקי של תוכנית שותפים לא מתאים לכל בעל אתר או בלוג. ישנם אתרים שתוכנם כללי ותוכנית שותפים לא תניב רווחים כמו שמניבה לאתרים ממוקדי תוכן. לדוגמה: אתר שמעניק דירוגים וסיקורים לספרים יוכל למצוא קמפיין בתוכנית שותפים שמשווק ספר או חנות ספרים ויוכל לקבל כמות הקלקות, הפניות ומכירות גדולה. בנוסף, קידום מוצר או שירות לא נכון באתרך יכול לגרום לפגיעה באמון של הגולשים באתרך ושיוך שלך, מצד הגולשים, למפרסם רע.

מודול תוכנית שותפים אינו כסף קל ורוב בעלי האתרים שמנסים להשתמש בו נתקלים באי רווחים ומיד פונים אחורה. המודול מסתמך על גורמים רבים ובהם:

  • מציאת מוצרים או שירותים רלוונטים לנושא האתר.
  • עדכון שוטף של הפרסומות - קמפיינים מסתיימים ומתווספים ובעלי אתר נדרשים להישאר מעודכנים.
  • מציאת מוצר או שירות אמין.
  • תוכן אמין ואיכותי באתרך שיעלה את ביטחון הגולש באתר.

תוכניות שותפים שונות מאפשרות גם לגולשים שאינם בעלי אתרים או בלוגים להיות חלק מהמודול העסקי הזה. ניתן ליישם את מודל זה באמצעות פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ורשתות חברתיות שונות שבהם ניתן למכור מוצרים או שירותים, אחרי הכל - מכירה היא ודאית ובטוחה, שלא כמו קליקים והפניות.

ישנן מספרי חברות שותפים בישראל שקיימות שנים רבות ומסוקרות באתר תחת קטגוריית תוכנית שותפים. בישראל, תוכניות השותפים נמצאות במגמת עלייה ונמצאות בראש תחום הכסף באינטרנט בישראל.