להרוויח כסף מהדירה

הרשמו חינם ל-Airbnb וקבלו 140 שקלים חדשים!

 
קליקות חסמו את חשבוני (הפסד של 1,500 שקלים) כתוצאה מקידום אוטומטי של מאמר שלי בגוגל על המילה "קליקות" שבה אני מופיע במקום השלישי, תוכלו לקרוא על איומים של קליקות במטרה להתקדם בגוגל ולנקות באופן ידני את המילה "קליקות" בגוגל. (מאמר ארוך בגלל ציטוטים מתוך שיחות במייל שניהלתי עם קליקות).

רקע

כסף באינטרנט הוא פרויקט שנועד לבדוק האם האתרים שמבטיחים לשלם כסף על פעולות שונות, באמת משלמים. האתר מאפשר לגולשים לדעת האם אתר מסויים אמין: לקרוא סיקורים, לצפות בצ'קים ובעדכוני כספים. כחלק מהבדיקות של אתרים ברשת, יצא לי לבדוק גם את אתר קליקות שבו הצלחתי לעשות יותר מ-2,000 שקלים (שאת רובו לא קיבלתי).
 

קליקות מעכבים תשלומים

הבעיה התחילה קצת לפני כ-3 חודשים (פברואר 2009), כאשר ביקשתי "למשוך כסף" מאתר קליקות על סכום העולה על 1,000 שקלים. לאחר חודש וחצי מבקשת התשלום (שלא התקבל עדיין) פניתי ל-"תמיכה" של קליקות כדי לקבל קצת יותר מידע אודות המצב (אולי המצב הכלכלי משפיע גם עליהם?).

להזכירכם (מתוך חוקי "זכיות כספיות" באתר קליקות):

"התשלומים עבור כל חודש יבוצעו עד עשרים ואחד ימים מתום החודש שבו מדובר". לצורך השוואה: את המייל הראשון מקליקות קיבלתי רק לאחר חודשיים מתום החודש שבו מדובר.

...ומטיחים האשמות

בתאריך 22/04/2009 מתחיל הסיפור ההזוי של קליקות כנגדי. במקום לקבל צ'ק על יותר מ-1,000 ש"ח, קיבלתי מייל פתאומי ובלתי צפוי מקליקות:

"כרטיסך באתר נחסם זמנית עד לבירור פעילות שלך הפוגעת באתר קליקות וזאת לפי יעוץ משפטי שקיבלנו".

מיד לאחר קריאת המייל החזרתי להם מייל עם הסבר המצב: יש לי אתר שעוסק בנושא "כסף באינטרנט" (האתר הזה) ודרכו משתמשים נרשמים דרך הקישור שלי, ובכך אני מרוויח כסף. כך שאין פעילות ספציפית שלי באתר, ולכן אין סיבה לחסום את החשבון האישי שלי באתר ובטח שאין סיבה למנוע ממני לקבל את הכסף.

יומיים לאחר שליחת המייל קיבלתי מייל נוסף מקליקות:
 
"שלום,
תחילה כרטיסך נחסם זמנית אך לא נמחק או נסגר.
כרטיסך ממשיך להיות מתוגמל באותו אופן כאילו הוא אינו חסום.
הפעילות בגינה אנו בודקים את כרטיסך איננה קשורה ישירות לגולשים אחרים אלא לאתרך באופן ישיר.

אנו עושים כל מאמץ לסיים את הבדיקה בהקדם האפשרי."

 
אני לא יודע באיזה גיל הבן אדם שכתב לי את המייל ומה רמת הידע שלו במחשבים, אבל אמירות אלה שיקריות לחלוטין. כל מי שנכנס דרך קישור ההפנייה שלי לקליקות, לא זיכה את חשבוני בנקודות, וקיבל מסך הדומה לתמונה למעלה (מי הזמין אותך - ריק, תוקן ע"י קליקות לאחר שבוע).

בנוסף לכך, אין לי שום אפשרות לראות שבאמת קיבלתי את הכסף באותם ימים או שלא מחקו לי אנשים מהחשבון ובכלל אין לי כל שליטה על החשבון ועל מצב הכסף בקליקות (גם היום).

את כל זה החזרתי במייל אל המזכירה בקליקות:

"שלום,

כרטיסי אולי לא נמחק או נסגר אך ההפניות שלי לאתרכם הוחלפו וכעת הם מפנות לאתרכם אך לא מזכות את חשבוני.
צר לי שאתם מנסים לפעול בצורה בלתי הוגנת ואף אגרסיבית כלפי משתמש תמים שכל חטאו בכך שהפנה אל אתרכם אלפי גולשים וסיפק לכם תעבורה.

אני באתרי המלצתי מאוד על קליקות וסיפקתי לגולשים הוכחות תשלום שגורמות להם להאמין להבטחות האתר שלכם.
לצערי בחרתם לא לספק לי הסברים או מידע על ה"עבירות" לכאורה בהם אני חשוד ובמקביל בחרתם לפעול בדרך לא חוקית ולא ישרה למניעת רווחים המגיעים לי מאתרכם.
פעולה זו אינה מקובלת עלי ואני חושב שאין לה כל הצדקה, בוודאי לאחר שידוע לי כי לא עברתי על אף אחד מוחוקי האתר או סעיפי התקנון שלכם.
מאחר והקפדתי לכתוב עליכם באתרי ולהמליץ לגולשים שלי להרשם לאתרכם, אני מתכוין לספר את סיפור המקרה באחד מאתרי האינטרנט מנקודת המבט שלי ולכתוב על כך בצורה חופשית ואמיתית. לי אין מה להסתיר.
במקביל אבדוק את דרכי הפעולה שלי בתחום המשפטי ובמידה ולא אקבל בימים הקרובים מידע על ה"בדיקות" שאתם מבצעים ועל טיבם של ה"חשדות" נגדי, אפנה לפעול במישור זה על מנת לטהר את שמי ולפרסם את האמת ברבים."
 

אז מה מרגיז את קליקות?

כפי שאתם יכולים לקרוא, בשלב זה כל מה שאני רוצה, זה לדעת זה מה הסיבה שבגללה לא קיבלתי את הכסף וחסמו לי את החשבון בקליקות. כרגע, אני חסום ומושעה מהאתר בלי הסברים, קליקות מנצלת את היותה חברה גדולה אשר מקבלת כסף מלחיצת גולשים (את חלקם הגדול של הגולשים אני הבאתי בדרך זו או אחרת) על פרסומות, וכאשר אני מבקש לקבל תגמול על פעילותי, היא מתגמלת אותי בחסימה בלתי מוסברת.

לאחר שבוע עמוס ביותר של צוות קליקות, שבו כנראה הם חיפשו בכל רחבי הרשת וגיששו באתר שלי כדי לחפש נקודה להישען עליה, בכדי לא לשלם לי את הכסף, קיבלתי את המייל הבא:

"לאחרונה קיבלנו מידע כי הינך משתמש באתר קליקות על מנת לקדם אתר אישי שלך וזאת תוך פגיעה קשה באתר קליקות.
בבדיקה קצרה שנערכה בגוגל מתברר שחיפוש קליקות מציג את האפשרות הבאה:

עוד תוצאות מתוך www.klikot.co.il »
קליקות - כסף באינטרנט

קליקות היא רשת חברתית שמשלמת כסף לגולשיה, הרווחתי יותר מ-2000 שקלים מקליקות וכל הוכחות התשלום מצולמות באתר.
kesef-net.com/סיקורים/הרשמות/קליקות.htm - 27k - עותק שמור - דפים דומים

לחיצה על הקישור הנל מעביר את הגולש אל האתר שלך, המקדם אתרים אחרים, תוך נסיון הטעית הגולשים המחפשים את אתר קליקות, ותוך פגיעה קשה באתר קליקות.


מעשיך לדעתינו, הינם חמורים מאוד!!!!!

אנו דורשים ממך להסיר כל שימוש בקליקות לצורך קידום אתרים שלך או אחרים, ולדעתינו תוך הטעיה ונסיון לגניבת דעת, וזאת תוך 24 שעות מקבלת אימיל זה.

אנו נבחן את כל הנושא לכל היבטיו ונחליט על המשך צעדינו בנושא."


קידום האתר שלי? קידום אתרים אחרים? אני לא חושב שקליקות הבינו לגמריי מה מטרת האתר... מטרת האתר היא לבדוק האם אתרי הכסף באינטרנט באמת משלמים. האם אסור לי לכתוב מאמר על קליקות? האם אסור לי לקשר אל קליקות מאתרי? האם אסור לי להופיע בגוגל בחיפוש על קליקות?

חשוב לציין, שאני נמצא בגוגל גם במקום השני במילה "קליקות" עם קישור ההרשמה דרכי, ולפי דעתי זה יותר מה שמעצבן את קליקות (אנשים נרשמים דרכי ואני מרוויח כסף עליהם - כמו בתמונה למטה).


(5/5/09) יומיים לאחר המייל הקודם שקיבלתי חיכה לי מייל חדש בתיבה:

"המכתב הקודם אליך היה ברור מאוד, כמו כן העתקנו למכתב את הקישור כפי שמופיע במנוע החיפוש, וכן ציינו שלחיצה על הקישור מביאה את הגולש לאתר שלך ושאיננו קליקות בו אתה מקדם את אתרך ואתרים אחר תוך פגיעה קשה באתר קליקות ובזכויותיו.

כיון שחלפו 100 שעות ממכתב התראתנו הקודם, וכיון שתשובתך מראה בצורה ברורה שאין בכוונתך להקטין את הנזק המתמשך לאתרנו על ידי פעולותיך.

הריני להודיעך, שבשלב זה הטיפול עובר למשרד עורכי הדין של חברתנו לשם נקיטת הליכים משפטיים כנגדך."
 

מסקנות

לסיכומו של עניין, קליקות מאשימים אותי בקידום המילה "קליקות" בגוגל ובהטעיית משתמשים. בנוסף, קליקות מאיימים עליי בצורה פתטית בכדי שאוריד מאתרי את המאמר באופן מיידי ולא הם ידאגו "לטפל בי".

כל אחד שמבין קצת בקידום אתרים, יודע שאין בעיה לקדם אתר על מילה מסויימת, אך זה לא המקרה. לא עבדתי על שום קידום אינטנסיבי בכדי שהמאמר שכתבתי על קליקות יגיע למקום השלישי בגוגל.
 
 
אגב, הדף שמגיעים אליו מגוגל, הוא דף שמקשר אל המאמר המקורי שלי על קליקות, זאת בגלל בעיה שנוצרה במהלך שדרוג האתר.
 
 
קליקות, אתם לא צריכים לפחד, תקחו יוזמה ותתבעו את מנוע החיפוש "גוגל" שהביא אותי לתוצאה הזאת. מעניין אותי לשמוע מה גוגל אומרים על הביריונות שמתבצעת במנוע החיפוש שלה, כי במאמר עצמו אין שום דבר מיוחד שעלול להפריע לקליקות.
 
 
חשוב לציין שאין בתנאי השימוש של קליקות שום תנאי שאוסר לקשר לקליקות דרך אתרים. בטוח גם שאין אף חוק ישראלי שעוסק במנועי חיפוש, בייחוד שלא קידמתי את קליקות באופן ידני. בהנחה שבאמת אני אוריד את המאמר, שוונג יגיעו למקום השלישי עם מאמר בנושא.

האם לדעתכם קליקות פותחים בהליכים משפטיים כנגד שוונג או כנגד הכתב שלהם? לדעתי לא, הם מחפשים את הפרייארים ש-"אין להם כסף לפתוח בהליכים משפטיים".
 
 
את המסקנות שלי מכל הסיפור אני אסיק. את המאמר הזה אני כותב בשבילכם הגולשים שקוראים את האתר הזה בקביעות. את המסקנות מהמאמר אני בטוח שכל אחד ואחד מכם יכול להסיק בעצמו, וכמובן שאמשיך לעדכן אותכם בנושא.
 
ומשפט אחרון לחבר'ה מקליקות: אני מאוד מצטער אם גוגל יקדמו את המאמר הזה על המילה "קליקות", מיקום המאמר בגוגל לא נתון לשיקולי, ומה לעשות שהשם של החברה שלכם הוא "קליקות" ואני צריך להשתמש בו? תריצו בגוגל חיפוש על המילה "קליקות" ותחפשו לכם פרייאר אחר.